Літературна студія "Над Тікичем"

Керівник - Нерубайський Володимир Артемович

/Files/images/Рисунок1.jpg/Files/images/vihovna_robota/CRIM0093.JPG

Діти, які мають здібності до літературної творчості, є практично в кожній школі, а тим більше в такій, де навчається близько тисячі учнів. Годі й говорити про те, як важливо для них вийти за межі внутрішнього світу, прочитати власні твори у колі друзів і однодумців, почути їхні судження про свої поетичні спроби, заручитися розумінням і підтримкою авторитетного й досвідченого наставника. Але цього також замало. Юним літераторам не буде багато користі від обговорення тільки власних недосконалих творінь. Тому, хто пише, потрібні системні знання, правильний напрямок творчих пошуків, розвиток естетичних уподобань, засвоєння досвіду великих творців.


Так у 2000 році на базі любительського літературного гуртка поетів-початківців була створена шкільна літературна студія, що прибрала назву ”Над Тікичем”. Керівником студії - директор школи, учитель рідної мови та літератури Нерубайський В.А. Літстудійці назву одностайно сприйняли, бо виражає вона не тільки точне місцезнаходження школи, а й поетично містку формулу, філософськи осмислену великою поетесою сучасності у вислові “над берегами вічної ріки”.


/Files/images/vihovna_robota/літстудія.pngПрацює студія при кабінеті української літератури “Тарасова світлиця”. Заняття в ній організовані з двома віковими категоріями учнів (5-7-і та 8-11-і класи) раз на тиждень почергово з вересня по травень тривалістю одна-півтори години. За рік на кожну групу припадає по 17-18 занять, які проводяться після уроків і в час канікул згідно з календарним планом. Однак самими засіданнями робота не обмежується. Літстудійці беруть участь у позакласних заходах (конкурси читців-декламаторів, поетичні турніри і конкурси творчої учнівської молоді, літературно-мистецькі свята, книжкові виставки, екскурсії літературними маршрутами тощо). Раз на рік члени літстудії проводять творчий звіт для вчителів і учнів школи.


Колективна робота побудована на добровільній основі, спільному інтересі, здружує дітей між собою і з учителем. Їхнє спілкування стає регулярним і безперервним, виходить далеко за межі літературних занять. Вони мають можливість обговорити певні творчі проблеми між собою, а до керівника студії заходять майже кожного дня. Серед літстудійців панує атмосфера відкритості, рівноправності, взаємоповаги і доброзичливості. Крім названих спільно були вироблені і прийняті такі основні принципи співпраці:
 чесність і об’єктивність;


 повага і терпимість до чужої думки;


 уміння визнавати свої невдачі;


 уміння радіти за себе і за досягнення товаришів (“Геть заздрість!”);


 скромність;


 сміливість і розкутість;


 тактовність ;


 оригінальність (ні на кого не бути схожим, насамперед у творчості).


Літстудія – це не тільки школа літературної творчості, а й школа радості. У ній реалізується принцип безперервності (а не епізодичності) творчого процесу.


/Files/images/vihovna_robota/директоррр.pngНа заняття в студію ходять не тільки ті, хто вже пише вірші, оповідання чи

навіть романи, а й т і, хто не пише нічого. Просто їм цікаво слухати, брати участь в обговоренні. Їх жартівливо називають “критиками”. Літстудія сприяє народженню прозаїків, драматургів, перекладачів, критиків і літературознавців. Не всі з літстудійців ними стануть. Але ж хочуть стати! І це амбіційне прагнення варто підтримати. Зате вони вже сьогодні і в майбутньому будуть справжніми любителями красного слова, навчаться розуміти й сприймати його тонше і глибше.


У своїй роботі використовуємо найрізноманітніші форми і прийоми творчої і навчальної діяльності. Крім традиційного читання й обговорення творів літстудійців, заслуховуємо творчі звіти одного-двох учнів, проводимо мовно-літературні ігри, вікторини, читаємо й обговорюємо твори видатних майстрів слова, цікаві бувальщини з їхнього життя. Слухачі виконують конкретні версифікаційні вправи, ведуть пошуки потрібного слова чи образу, роблять огляди дитячих та літературно-художніх журналів. Із старшими практикуємо літературні дискусії, підготовку матеріалів до шкільної газети ”Суперклас”, заходів по відзначенню пам’ятних дат літературного календаря.


Обов’язковим і постійним елементом роботи в обох групах є засвоєння знань з теорії літератури. Поглиблене вивчення і розуміння мовно-стилістичних засобів виразності і тропів, поетичних фігур, основ віршування, жанрової специфіки та інших аспектів літературознавства дає можливість учням глибше розуміти прочитане, вміти розшифрувати художні образи і символи, виробляти поетичне бачення світу і образне мислення.


Заняття в літстудії обмежене часом, а тому найголовнішим ми визначили для себе читання художньої, науково-популярної, філософської і взагалі будь-якої корисної літератури. З цією метою уклали для двох вікових груп “Список книжок, які повинні бути прочитані”.


У планах літстудії активніший вихід за межі аудиторії – заняття на природі, екскурсії до літературних святинь (Шевченкове, Моринці, Будище, Канів, Стеблів, Кам’янка, Київ).

Кiлькiсть переглядiв: 579